אומבריה – הלב הירוק של איטליה

למרגלות האפנינים שוכן אזור יין יפיפה שרק יודעי דבר זכו לבקר בו. כאן תמצאו יינות מלאים בטעם, גבינות, זעפרן, פטריות כמהין ונופים עוצרי נשימה.

בלב הרים וגבעות מוריקות ובצילו של מחוז טוסקנה המתוייר, שוכן אחד המחוזות הקסומים והאהובים ביותר באיטליה.  עם אגם מרשים, נופים יפיפיים, ערים ימי ביניימיות, פסטיבלים המשמרים מסורות עתיקות, יין ושמן זית משובחים. אומבריה מציעה קולינריה איטלקית במיטבה, מסורות ייחודיות ואנשים חמים ומסבירי פנים שמחכים לכם באזור היין המרהיב החבוי במרכז איטליה.  אומבריה היא סוד שמור ליודעי דבר, שרק מחכה להתגלות.

מה מחכה לנו באומבריה

אומבריה רומנטית ומכשפת מהרגע הראשון ומתפארת בגבעות מוריקות, הרים מרשימים, יערות, כרמים ושדות אינסופיים המהווים בית גידול פורה לתוצרת מקומית, המרכיבה את המטבח העשיר של אומבריה. 

זעפרן משובח ופטריות כמהין שחורות הן חלק קטן משפע חומרי הגלם המקומיים. שמן הזית מהטובים באיטליה מגיע מכאן יחד עם ארטישוק ואספרגוס המככבים בשלל מנות מהמטבח המסורתי.  לצד כל אלו, לא נשכח את הפסטה, אותה מייצרים בעבודת יד ובחרדת קודש איטלקית טיפוסית והיא מופיעה כאן בצורות מגוונות ונפלאות. חקלאים ויצרנים ארטיזנליים משתמשים בגידולי החי, אותם ניתן למצוא כמעט בכל תפריט ומנה המוגשת לאורך היום, גבינות נהדרות עם טעמים עמוקים לצד סוגים רבים ומגוונים של נקניקים, עליהם המקומיים לא מוותרים אפילו בארוחת הבוקר.

עצירה ראשונה בדרך מרומא תהיה באורבייטו – עיירה ימי-ביניימית מוקפת חומה, היושבת על פסגתו של הר ומשקיפה על סביבתה. כמו כן זהו שמו של אחד מאזורי היין החשובים באומבריה, בו מיוצרים היינות הלבנים המפורסמים של המחוז. 

מקום מומלץ להתמקם בו וממנו לצאת לימי טיול, הוא הכפר הקסום מונטפלקו – אשר זכה לכינוי "המרפסת של אומבריה" על שם הנוף הפנורמי המרשים הנשקף ממנו ואף נכנס למועדון "הכפרים היפים באיטליה". הכפר טובל בכרמים של גפנים וזיתים, ובליבו נמצא החלק המוקף חומה מהמאה ה-9, שחובק אמנות איטלקית, מוזיאונים, חנויות שיקיות וגם מסעדות וברים. יקבים משפחתיים עם יינות גדולים וחווית אירוח חמה, מחכים לכם כאן. 

אסיזי – היא עיר מרכזית בה וודאי תרצו לבקר. לאוהבי האמנות וההיסטוריה, תוכלו למצוא באסיזי יצירות נדירות החבויות בכנסיות הרבות, הבזיליקות והקתדרלה המרשימה של העיר. לצד חשיבות דתית עצומה, אסיזי מלאה בחנויות קטנות ויפיפיות, סמטאות צרות וכיכרות ציוריות מזמינות אתכם לשבת ולהנות מאפריטיף מקומי. בתי מלון ומסעדות מהטובות ביותר נמצאות כאן.

בירת השוקולד של איטליה, ובירתה של אומבריה היא פרוג'יה. בעיר תמצאו את בית הספר לשוקולד ואינספור יצרני שוקולד, חלקם בעלי מסורות של מעל 100 שנים. העיר עצמה היא עיר אוניברסיטאית תוססת המושכת סטודנטים מכל רחבי העולם. אל תפספסו את הגלידריה השווה במרכז הפיאצה המרכזית.  

במרחק נסיעה קצרה משם תגיעו לאגם טרזימנו היפייפה. האגם מוקף עיירות וכפרים קטנים, ומזמין לרכיבת אופניים (או סוסים) על החוף, או לשיטוט רגלי וארוחת ערב באחת ממסעדות הדגים השוכנות לחופו, על רקע שקיעה מרהיבה. כן, נשמע כמו חלום. 

לסיכום, ביקור באומבריה הוא ביקור באיטליה האותנטית, המקסימה והפחות מוכרת, המציעה יינות משובחים, קולינריה במיטבה וחווית אירוח חמה ומזמינה במיוחד.

אטרקציות

  • טעימת יינות איכות ויינות מתיישנים
  • "צייד" פטריות כמהין
  • ביקור ביקבי בוטיק וביקבים מובילים
  • אפשרות ללינה כפרית \ השכרת וילה למשפחה וחברים
  • אפשרות ללינה בטירה עתיקה
  • סדנאות בישול
  • סיורי שווקים
  • סיור ג'יפים בכרמים
  • סדנאות אומנות וקרמיקה
הדרך היחידה להבין ולהכיר את אומבריה, היא להגיע לאזור, לפגוש את האנשים, להריח את הקרקע ולטעום ולטעום ולטעום… מעניין?

עוד באותו נושא

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share