עמק הרון – חוויה צרפתית כפרית קלאסית

כאן קרוב, כמעט מתחת לאף, חבויה מעצמת יין וקולינריה ותיקה עם המון מסורת, זנים מקומיים טעמים וריחות חבויים בכפרים ומוקפים בים

ברוכים הבאים לדרום הפורח של צרפת, המעוטר בשדות אינסופיים של לוונדר, כרמים רבים והיסטוריה מפוארת. עמק הרון מזמין ביקור בקצב איטי, המאפשר לאווירה הצרפתית-כפרית הקלאסית לעטוף את המטיילים בו.  תוך כדי מסע באזור יין המפורסם והידוע בעולם כולו תגלו גם סצנה קולינרית משובחת, שהביאה את המטבח הפרובנסיאלי לתודעה בינלאומית ותהנו מחוויה של גילוי יינות משובחים, היסטוריה מרתקת ומטבח מקומי מענג במיוחד.

מה מחכה לנו בעמק הרון

אחד האזורים הרומנטיים והמוכרים ביותר בצרפת, שזכה לקבל לראשונה את ההגדרה האזורית המחייבת לאזור יין צרפתי, הוא שאטונף דה פאפ. היינות באזור זה עשירים, גדולים ובעלי יכולת יישון מצויינת. זוהי תחנת חובה לכל מטייל בעמק הרון. בצד הצפוני של העמק נפגוש באזור הרמיטאז', במרכזו זורם נהר מרשים שראשיתו באלפים השוויצרים.  כיאה לעיירת יין, מקפידים התושבים לא "להפריע" לגפנים שחובקות את העיירה מכל עבר ונראה שהעדיפות הנדלנ"ית כאן היא לגדל גפנים על פני בניינים.  מכאן יוצאים בעיקר יינות אדומים, עשירים ועוצמתיים, כאלה שמתחרים ביינות בורדו המפורסמים. תמצאו כאן גם יינות לבנים, ורודים, מבעבעים ואפילו יינות מתוקים מיוחדים לאזור.

עמק הרון מפורסם לא רק בזכות יינותיו המשובחים, אלא גם בזכות השפע הקולינרי המאפיין את האזור. המנות האופייניות למטבח המקומי מבטאות מסורת ארוכת שנים המתבססת על שימוש בחומרי גלם מקומיים ואיכותיים, המייצגים את הטעמים המיוחדים של העמק המופלא הזה.

הנה כמה מנות המזוהות ביותר עם עמק הרון שכדאי להכיר ולטעום:

Gratin Dauphinois: במקור מאזור Dauphiné בעמק הרון, זו היא מנה צרפתית  קלאסית העשויה תפוחי אדמה פרוסים דק בשכבות רבות, המתובלים בשמנת, שום וגבינה. את המנה אופים עד שתפוחי האדמה רכים וכמעט נמסים בפה, והחלק העליון זהוב ופריך. חובה לטעום!

רטטוי: רטטוי הוא תבשיל ירקות שמקורו באזור פרובנס.זו מנה עשירה בטעמים המביאה לידי ביטוי את הארומות והטעמים הייחודיים של האזור, המנה מורכבת בדרך כלל מירקות מקומיים וטריים – חצילים פרוסים דק, קישואים, פלפלים, בצל ועגבניות מתובלים בשום ובתערובת עשבי התיבול הידועה – "הרבס דה פרובאנס", המורכבת מעשבי תיבול ארומטיים כמו טימין, רוזמרין ואורגנו. התערובת מושרשת היטב במטבח של  עמק הרון ומשמשת לתיבול בשרים צלויים, ירקות ותבשילים. 

Valrhona Chocolate: העיירה Tain-l'Hermitage בעמק הרון הצפוני היא ביתו של Valrhona, יצרנית שוקולד מפורסמת. שוקולדים של Valrhona זוכים להערכה רבה על ידי קונדיטורים ברחבי העולם בשל איכותם וטעמיהם המיוחדים. אנחנו ממליצים בחום!

 

אטרקציות

  • סיורי יקבים בהדרכת סומלייר
  • סיור קולינרי בשוק
  • ארוחה במסעדת מישלן
  • טעימות של יינות מקומיים משובחים
  • טעימות וביקור בחווית השוקולד של ולרונה
  • ביקורים ביקבים היסטוריים
  • "ציד" פטריות כמהין
  • ביקור בקואופרטיב היין המפורסם "Cave de Tain"
רוצים לשמוע עוד ולצאת לחוויה מלאת השראה?

עוד באותו נושא

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share