להתרגש בפורטוגל

מאת : רוני ססלוב

להתרגש בפורטוגל

מאת : רוני ססלוב

בשמונה השנים האחרונות, הצליחה פורטוגל לשבור את שיא מספר התיירים הנכנסים אליה, בכל שנה מחדש.

הסיבות לכך  ברורות:  לצד עלויות מחייה וטיול זולות ביחס לשאר אירופה, פורטוגל שובה בקסמיה בזכות תושביה מסבירי הפנים, עושרה התרבותי המשקף מסורות בנות מאות שנים: ארמונות  ומצודות עוצרי נשימה, כפרים עתיקים, המזמינים את הפוסעים בשביליהם למסע בזמן ושפע יצרנים קטנים הממשיכים את המסורת המשפחתית.

״אם לטבע היו תכונות אופי אנושיות, אין ספק שפורטוגל הייתה נחשבת לדרמה קווין של החבר׳ה״, אבחנה זוגתי במסעינו האחרון למדינה, ובצדק:  הים בעל גלים בגובה עשרות מטרים, יערות אלוני השעם ממלאים את האופק והעמקים שופעי גפנים. הכל, ובגדול.

ואני, בזמן שפסעתי בין הזמורות של הכרם, לצלילי מי הנחל המפכים ממש לידו, ידעתי שאל הטבע הזה אחזור בקרוב ואביא איתי אנשים שמתרגשים מיין. המשקה שהוא הדרך הנפלאה ביותר לספר את סיפורה של פורטוגל.

מאריו, דור רביעי לייננים ביקב Quinta Das Bageiras, מזמין אותנו בחיוך להצטרף לסיור ביקב המשפחתי. בזמן שאנחנו מסתובבים לנו בין מגדלי בקבוקים מתיישנים, הוא מספר לי על זני הענבים המקומיים, דרכי הכנת היין האופייניות לאזור ועל מטרתו ליצור יין אשר יתכתב עם המסורת המשפחתית, כמו גם עם דרישות השוק המסחרי בהווה.

הימים הלכו והתארכו, ומגוון היקבים הרחב נגלה לנגד עיני: סיורים ביקבים גדולים ומרשימים, בעלי ציוד שהוא המילה האחרונה בעולם עשיית היין, לצד יקבים מסורתיים, הממשיכים לדרוך חלק מהענבים ברגליים. עובדה מעניינת היא, שהרבה מהייננים הצעירים חשים בהבדלים בין דריכה מכנית לזו הרגלית ובוחרים לשלב בין השיטות.

רוב זני ענבי היין מקומיים ועתיקים ולכל אזור התמחות וסגנון עשייה ייחודי, כך שמגוון הטעמים המורגשים ביין הינו רחב כיד הדמיון. לצד היתרונות הברורים בשפע הקולינרי, גם העושר התרבותי, המקומי וההסטורי הוא בלתי נדלה ומשמש כקרקע נפלאה להפתחותה של חווית היין והקולינריה בפורטוגל. זהו הקו המנחה של טיולי היין בפורטוגל שמנסים למצוא את התשובה לשאלה:  כשמטיילים בפורטוגל עם כוס יין ביד, לאן נכון ללכת?

נטעם יינות מבעבעים בחבל הבייראדה (Bairrada) לצד יינות לבנים, ארומתיים וצוננים בוינו ורדה (Vinho .(Verde נתענג על יין הקינוח המפורסם ׳פורט׳ בפורטו (איפה אם לא) ויינות עוצמתיים באלנטג׳ו (Alentejo) שבדרום המדינה ושם נגלה מקרוב גם את תעשיית פקקי השעם המרתקת.

לצד היין הפורטוגלי, כדאי לגלות גם את שאר הטובין המתלווים אליו: גבינות מקומיות,  מאפים מיוחדים במתכונים עתיקים והמון אוכל פורטוגל עשיר וטעים. זה היעד הנכון להגיע אליו עם הרבה תאבון, להתנתק מהקצב המהיר של היום יום ולהתמסר לחוויה בלתי נשכחת.

רוצים לשמוע עוד ולצאת לחוויה מלאת השראה?

כתבות נוספות

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share