בורגון – הגביע הקדוש של היין

היינות הנחשקים ביותר בעולם חבויים בכרמים שבין דיז’ון לליון במרכז צרפת.
מסורות של מאות שנים שמועברות מהורים לילדים, בשילוב עם נזירים שהקדישו את כל חייהם לגידול של הענבים הטובים ביותר…

מקום הולדתם של היינות הנחשקים ביותר בעולם, הוא בכרמים בין דיז'ון לליון בלב צרפת. מסורות יין בנות מאות שנים, שנמסרו מדור לדור, משתלבות במסירות של נזירים שהקדישו את חייהם לטיפוח הענבים המשובחים ביותר והתוצאה היא יינות גדולים, אלגנטיים ומעודנים, העומדים כעדות למומחיות עתיקת יומין.

בורגון, עם ההיסטוריה המפוארת והכרמים המרתקים שלה, זכתה בצדק במקומה באור הזרקורים העולמי.

בחופשה שלכם בבורגון תוכלו לפגוש את האנשים שמאחורי העשייה ולבקר ביקבים עטורי שבחים ובכרמים ששמם הפך לסמל איכות בפני עצמו.

מה מחכה לנו בבורגון

בורגון מציעה מסע חושי דרך כרמים ציוריים, עיירות מקסימות מימי הביניים וגסטרונומיה מעודנת, וחושפת אותנו להיסטורית היין המפוארת והעשירה שלה.

בבורגון המוקד הוא הטרואר – הקרקע והאקלים הם שיקבעו את איכות היין בסופו של התהליך. תפקידו של האדם הוא להפריע כמה שפחות, לקסם שמתרחש בהפיכת הענבים לנוזל המשובח שופע הטעמים והארומות שאצורים בבקבוקי היין.  אלפי מגדלים ויצרני יין, רובם קטנטנים, פזורים ברחבי אזור היין של בורגון. רובם איכרים בהווייתם, עובדי אדמה מסורים הנהנים מיין מקומי איכותי וממזון טרי ובריא. 

הסצנה הקולינרית של בורגון היא תענוג גסטרונומי והיא מורכבת ממנות מסורתיות עשירות, מבוססות תוצרת מקומית המשקפות קשר עמוק לאדמת האזור. המטבח האזורי מאופיין בהרבה ירקות טריים, תבשילי קדירה, נקניקים ארטיזנליים וגבינות משובחות. בנוסף למנת ה ביף בורגיניון (Boeuf bourguignon) המפורסמת שמקורה כאן, תוכלו למצוא מנות קלאסיות רבות, ביניהן הדליקטס האייקוני המזוהה עם האזור – אסקרגו (Escargots) – חלזונות בחמאה ושום, מנה שנחשבת לדעת רבים מעדן אמיתי. סקרנים שטרם התנסו, כדאי לטעום!

אנחנו ממליצים לבקר ביקבים גדולים ומפורסמים ולצד אלו לא לפספס ביקור אצל יצרנים קטנים, כאלה שידיהם המחוספסות מעבודת אדמה אינטנסיבית, מספרות את סיפור הכרמים של בורגון. טעימת יין במרתף של יצרן קטן, המחזיק דונמים בודדים של כרמים ומכיר באופן אישי כל גפן וגפן, היא חוויה מרגשת שמספרת את התמצית של בורגון כולה. 

בעיירה בון (Beaune) הממוקמת במרכז החבל, תוכלו לראות מקרוב את חומת העיר מימי הביניים, בה שוכנים מרתפי יין של כמה מהיקבים הגדולים והוותיקים ביותר בבורגון. 

אטרקציה נוספת חשובה בבון היא, ההוספיס דה בון (Hospice de Beaune) שהוקדם במאה ה 15 כבית חולים לנזקקים. כיום הוא משמש כמוזיאון מרתק ומארח את אירוע המכירה הפומבית הגדולה ביותר בעולם. 

מלבד נופים מרהיבים והיסטוריה מרתקת, בורגון מציעה חוויה יוצאת דופן ומספקת הצצה לערש התרבות של עולם היין והגסטרונומיה הצרפתית במיטבה.

אטרקציות

  • שייט נהרות
  • ביקור יקבים וטעימות רוחב
  • טעימת יינות מתיישנים
  • טעימה מקיפה של הגרנד קרו של בורגון
  • שווקים צבעוניים
  • ביקור במפעל ליצור חרדל
  • מסעדות מישלן ומומלצות מישלן
  • טירות ומנזרים עתיקים
  • הוספיס דה בון – מוזיאון ובית מסחר ליין
רוצים לשמוע עוד ולצאת לחוויה מלאת השראה?

עוד באותו נושא

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share