בורדו – היוקרה של צרפת

קרוב ל 10,000 יקבים וכמעט מליארד בקבוקים בשנה! חבל בורדו הוא אזור היין המשפיע ביותר בעולם. נסיעה בדרך היין של בורדו, מרגישה כמו ביקור בחנות ממתקים, כשמכל עבר טירות, אחוזות וכרמים

דמיינו לעצמכם מסע סוחף בלב סצנת היין העולמית בצרפת, דרך טירות מיתולוגיות, כרמים משתרעים בלי סוף, היסטוריה מפוארת ומסורת עתיקה העוברת מדור לדור, יחד עם קולינריה משובחת – בורדו מציעה את כל אלו, באווירה וקסם ייחודי רק לה. 

היינות הנחשקים ביותר בעולם מגיעים מהאחוזות המרשימות הפזורות בגדה הימנית והשמאלית של חבל בורדו, העושר והיוקרה ניכרים כאן בכל פינה. בבורדו תוכלו ללון בטירות מהאגדות, להתנסות בשיעורי גולף, לצאת לסיור שווקים מרתק וכמובן, לטעום יינות אגדיים שמשתבחים במשך שנים רבות במרתפים מרשימים של היקבים הטובים והידועים בעולם. לצד היינות, בורדו ידועה גם בסצנה קולינרית תוססת, מסורתית ומתחדשת כאחד, המשקפת את השפע של התוצרת המקומית ומציגה את הגסטרונומיה העשירה של האזור. 

מה מחכה לנו בבורדו

שתי גדות הנהר הן בעלות חשיבות גבוהה ביותר. מדוק (Medoc) – הגדה השמאלית של חבל בורדו היא עולם שלם הסוחף חובבי יין מכל מקום. "דרך הטירות – La Route des Châteaux", עוברת בין מבנים מרשימים, אגמים וכרמים המקיפים מכל עבר. נראה כאילו כל מה שעושים כאן זה יין.  

הגדה הימנית של בורדו היא לב ליבו ההיסטורי של האזור ושם נמצאת סנט אמיליון (Saint Emilion) עם גבעות מרשימות, שופעות כרמים. העיירה המרכזית שעל שמה קרוי האזור, היא היפה ביותר מכל ערי בורדו ואף הוכרזה כאתר מורשת עולמית, לפי אונסק"ו. מרתפי יין חבויים, מסעדות מישלן והמון יקבים גדולים ובעיקר קטנים ומסקרנים.

פומרול (Pomerol) – היא האחות הקטנה של סנט אמיליון, כפר קטנטן וסביבו יקבים קטנטנים ששמם מגיע רחוק! כמה מהיינות הגדולים מגיעים דווקא מכאן ומספיק שנזכיר את שאטו פטרוס (Chateau Petrus) המפורסם, שמחיר יינות המרלו שנושאים את שמו מגיעים לאלפי יורו לבקבוק!

עוד תחנה חובה תהיה בביתו של היין המתוק הכי מפורסם בעולם, סוטרן (Sauternes) או בשמו השני "הזהב הנוזלי" הייחודי לאזור. יינות סוטרן בשילוב עם גבינות כחולות או מעדן כבד אווז (Fois Gras) הם הדוגמא המושלמת לסינרגיה צרפתית קלאסית של אוכל ויין.

ואם בקלאסיקות צרפתיות עסקינן, מנה פופולרית באיזור היא Moules frites – מולים עם צ'יפס וגם huîtres -הלוא הן צדפות טריות, שתוכלו למצוא כאן בשפע ואלו משתלבות נהדר עם כוס יין בורדולזי לבן יבש וצונן. 

מנה מומלצת נוספת היא  Entrecôte à la Bordelaise – סטייק אנטריקוט בגריל או צרוב במחבת ברוטב עשיר המורכב מיין אדום, בצלצלי שאלוט, מח עצם ועשבי תיבול ארומטיים, הלוא הוא רוטב בורדו המפורסם, המעצים את טעמיו העסיסיים של הבשר. לקינוח, אל תפספסו את אחד מהקינוחים האייקונים של בורדו –  Canelés – קינוח מפנק מקורמל מבחוץ, רך וקרמי מבפנים. מושלם לצד כוס קפה חם ביום קריר בבורדו. 

להשלמת החוויה המקומית, מומלץ בחום להגיע לקוניאק (Cognac) – הברנדי המפורסם בעולם, נמצא במרחק נגיעה מאזור בורדו, וניתן לשלב יום ביקור בבתי הקוניאק המפורסמים בעולם.

בורדו, בשיא יוקרתה והדרה, מזמינה אתכם לחוויה של פעם בחיים.

אטרקציות

  • ביקור בטירות וביקבים מרשימים ואירוח VIP
  • טעימות אורך ורוחב של יינות איכות
  • סדנאות יין מקצועיות
  • ביקור במוזיאון היין: Cite du Vin
  • שייט נהרות בין יקבים
  • רכיבת אופניים סגוויי בכרמים
  • ספא יין מפנק ב Source de Caudalie
  • שווקים ושופינג
  • חיי לילה תוססים
  • אוייסטרים ומאכלי ים טריים בדיונה המפורסמת: ארקשון (Arcachon)
  • מסעדות מישלן ומסעדות כפריות
רוצים לשמוע עוד ולצאת לחוויה מלאת השראה?

עוד באותו נושא

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share